SERWIS BRAM ŁÓDŹ TEL KOM 782432943
Strony: 1
gość
Witam
Taki zestaw użytkuje już chyba z dobrych 6-7 lat i do tej pory byłem super zadowolony.
Pojawił się niestety problem z regulacja mocy siłowników. Brama poprostu nie ma siły się zamknąć i się zatrzymuje w połowie cyklu. Z otwieraniem jakoś ledwo, ledwo ale sobie radzi...
Postanowiłem przeprogramować siłę zamykania i otwierania na maksymalną ale niestety zero różnicy jaką siłe ustawię na zwrokach w pilocie - zawsze da się ją zamknąc jednym paluszkiem.
Wczesniej na zimę bez problemów zawsze zwiększałem siłe siłowników a na lato zmniejszałem. A teraz coś się sknociło...
Co w centrali sterującej odpowiada za regulację siły napędu? Tzn jaki elemnt mógł paść? A może kondesatory rozruchowe padły? Tylko, że z ruszeniem to siłowniki nie mają problemów, lecz zatrzymują się w połowie cyklu i buczą.
Sama brama chodzi bardzo lekko a siłowniki po odblokowaniu kluczem też leciutko pracuja.
Podejrzenie pada raczej na centrale bo przeciez dwa siłowniki jednoczesnie by się nie popsuły
Prosze o pomoc(podopwiedź) jaki element elektroniczny w centrali reguluje moc siłowników.
Pozdrawiam
Piotr
gość
kondziołki do wymiany 10 uF ,możesz wymienić przekażniki na centrali otco taka mała zabawa z lutownicą i odsysaczem
gość
Sprawdziłem kondziołki.
Rok prod 2003, pojemność 8uF
Miernik pokazuje, ze mają jeden 7,21uF a drugi 7,41uF.
Więc chyba całkiem nieźle, co?
Gdzie szukac przyczyny?!?!?!
Przekaźniki mozna wlutować nowe, ale przecież oba naraz się nie zepsuły. Zresztą kondziołki też naraz by się oba nie popsuły, bo oba skrzydła przestały działać w tym samym dniu...
Także pada raczej na elektronikę.
Pytanie - co za ustrojstwo padło które reguluje mocą siłowników?
Pewnie jakiś potencjometr. Zresztą sam nie wiem jak odbywa się regulacja mocy siłowników po przez elektronike...
Także tutaj bardziej pytanie do elektroników.
Administrator
ten patencik ustawia się pilotem napisz jakie ustawienia switchy masz w pilocie a się dowiemy jaka moc jest przypisana silnikom .
po 7 latach wymiana kondensatorów to przymus bez wzgledu na ich wartosć pomiarową .
po 7 latach centrala jest na krawędzi spadku .........................................
Offline
gość
To, że moc siłowników ustawia się pilotem to wiem, bo zawsze na zimę zwiekszam ich moc aby rodziły sobie ze sniegiem jak i większymi oporami na przekładni slimakowej, a na lato zawsze zmniejszam aby po przypadkowym zamknięciu się bramy i uderzeniu skrzydła w samochód straty były jak najmniejsze.
Także centralę programuję nie pierwszy raz i zawsze siła się zmieniała. Teraz czy ustawię siłe na max czy na min to dla bramy nie ma to najmniejszego znaczenia - zawsze kazde skrzydło zatrzymam jednym paluszkiem. Brama zatrzymuje się zazwyczaj w połowie cyklu przy zamykaniu a otwieranie jakos jej tam wychodzi z bólami ale wychodzi.
Interesuje mnie tylko w jaki sposób elektronika reguluje moc siłowników? po przez obniżanie napięcia? a może czestotliwością?
Jaki element na płytce jest podejrzany?
Monter-łódź czyli kondesatory wymienię bez względu na ich parametry.
W sumie koszta znikome więc można spróbować.
Czyli tak czy siak takie centralki na ogół taką mają żywotność?
Centrala jak i siłowniki mają za sobą 7 lat bezawaryjnej i cieżkiej pracy - praktycznie nie zdarza się żeby jej chociaz dwa razy dziennie nie użyć.
Także jak dla mnie firma FAAC przez te lata dała się poznać z dobrej strony.
Oby kondziorki załatwiły sprawe...
Administrator
mała diagnoza by się przydała np podpiąć pod silnik równolegle voltomierz i sprawdzić jakie napięcie podaje na silnik centrala w momencie otwierania i zamykania.
a ogólnie centralke na warsztacie by się przydało przebadać .co ja ci mogę teraz powiedzieć ????? nie mam tej centralki na stole .
Offline
gość
Chyba czytałem w twoich myślach
Dzisiaj poszedł w ruch woltomierz.
No i tak - do centralki dochodzi 230V.
Podczas pracy siłowników napięcie wychodzące na silniki siłowników to jedyne 190V.
Dzisiaj lekko padało i po dotknięciu skrzydła lekko poszczypał mnie prąd - takie bezbolesne mrowienie.
Zmierzyłem zatem napięcie dochodzące do centrali podczas pracy siłowników i co się okazało - tez bylo zaledwie 190V!!! A po zakończeniu cyklu wraca do 230V.
Dobrałem się do puszki rozgałęźnej skąd była podłączona centrala i gniazda w garażu i cos ię okazało?!?!?!
Upaliło się zero!!!
I stąd te czary-mary
Po prawidłowym podłączeniu w puszce wszystko wróciło do normy
Także FAAC jednak nie zawiódł i mam nadzieję, że jeszcze kilka lat posłuży.
Monetr-łódź wielkie dzieki za zainteresowanie tematem!!!
Administrator
proponuje odcięcie prądu na obwodzie bramy i przebadanie omomierzem przewodów zasilających .
Offline
Strony: 1